مشاوره ازدواج آنلاین

اشتراک‌گذاری

تقریباً در همه زندگی‌های زناشویی مشکلاتی وجود دارد. گاه این مشکلات بر اثر اختلاف نظرها و گاه بر اثر مسائل اساسی‌تر مثل عدم وفاداری پیش می‌آید. تجربه نشان می‌دهد که اگر مشکلات در اولین فرصت حل شوند، از به وجود آمدن مشکلات اساسی‌تر جلوگیری می‌شود. مشاوره ازدواج یکی از راه‌هایی است که در زمینه حل مشکلات به شما کمک زیادی می‌کند. در جلسات مشاوره ازدواج راهکارهایی برای بالاتر بردن کیفیت زندگی مشترک برای شما ارائه می‌شود.

خوشبختانه مشاوره ازدواج، امروزه توجه زیادی را به خود جلب کرده و نتایج خوبی داشته است. این مورد فقط در مورد مشاوره حضوری نبوده است، بلکه مشاوره ازدواج آنلاین هم سهم به‌سزایی دارد.

چرا باید به یک متخصص مراجعه کنیم؟

یکی از اولین واکنش‌های بیرونی ما در هنگام مواجهه با مشکلات، مشورت با دوستان یا خانواده است. این کار یک روش سنتی برای حل مشکلات است اما مخاطرات خود را نیز دارد. ممکن است اطرافیان ما نتوانند به درستی بر اساس شرایط زندگی، راهکار مناسبی را پیشنهاد بدهند. ممکن است فردی که با او مشاوره می‌کنیم محرمانه‌بودن این مشکلات را مهم تلقی نکند و آن را با افراد دیگری در میان بگذارد. خود این مساله باعث بروز تنش‌ها و مشکلات‌ جدی‌تری می‌تواند بشود. همچنین ممکن است نزدیکان ما به دلیل وابستگی عاطفی و احساسات نابرابر نسبت به یکی از طرفین ازدواج، نتوانند موضوع را از موضع برابر مورد بررسی قرار دهند و ناخواسته بین زوجین تمایز قائل شوند و عدالت را رعایت نکنند. این موضوع در هنگام مراجعه به روانشناس و مشاور ازدواج، موضوعیت خود را از دست می‌دهد. مشاوران با بررسی دقیق مشکل و ریشه اصلی آن و ویژگی‌های شخصیتی طرفین، بهترین راهکارها را ارائه می‌دهند.

تراپی
برای حل مشکلات از یک متخصص کمک بخواهید

آیا مشاوره ازدواج فقط برای زوج‌هایی که ازدواج کرده‌اند راهگشاست؟

مشاوره ازدواج فقط برای دوران پس ازدواج نیست و قبل از ازدواج نیز کمک بسیاری به طرفین می‌کند تا به دور از هیجانات بتوانند بهترین شریک زندگی را پیدا کنند. بررسی دیدگاه‌ها، انتظارات از زندگی و ویژگی‌های شخصیتی طرفین قبل از ازدواج باعث می‌شود تصمیم پخته‌تر و مناسب‌تری بگیرید و بهترین فرد را برای زندگی انتخاب کنید. در روند مشاوره قبل از ازدواج، ابتدا آمادگی طرفین برای ازدواج بررسی می شود. آمادگی به معنای پذیرش مسئولیت‌ها و تعهدهای بعد از ازدواج است. پس از آن، زن و مرد از لحاظ رفتار، خانواده، سبک زندگی، تحصیلات، ذهنیت و شیوه تفکر بررسی می‌شوند و همچنین نکات مشترک و غیر مشترک ذهنی‌شان مشخص می‌شود. یکی از موضوعات دیگری که در ازدواج بسیار مهم است، واکنش‌های افراد در مقابل مسائل مختلف است. واکنش‌ها و حساسیت افراد در بیشتر مواقعِ احساسی، غیر قابل کنترل هستند. اما این موضوع به صورت مطلق صحیح نیست و زوج‌ها باید بتوانند با رویکردی منطقی به مشکلات پیش آمده نگاه کرده و برای آن راهکاری پیدا کنند. ازدواج باید باعث پیشرفت طرفین از همه لحاظ باشد و طرفین در رابطه، شخصیت واقعی خود را نشان دهند و نقش بازی نکنند.

تراپی
مشاوره آنلاین

چرا مشاوره ازدواج آنلاین ؟

آیا مشاوره ازدواج آنلاین نیز به اندازه مشاوره ازدواج حضوری موثر است؟ آیا کاستی‌هایی نسبت به مشاوره حضوری دارد؟ چگونه از محفوظ ماندن اطلاعاتمان نزد مشاوران مطمئن شویم و به مشاور اعتماد کنیم؟

بعضی از افراد به صورت رو در رو نمی‌توانند حرفشان را بزنند و خجالت می‌کشند و یا دوست ندارند مشاورشان آن‌ها را بشناسد و یا امکان بیرون رفتن از خانه برایشان فراهم نیست. به خصوص در حال حاضر و در زمان شیوع ویروس کرونا، مشکلات بهداشتی متعددی برای مراجعه حضوری وجود دارد. به همین دلایل، مراجعه حضوری برای مشاوره ممکن است چالش‌برانگیز باشد. این مشکلات در مشاوره‌های آنلاین تا حد زیادی کاهش می‌یابند. در مورد محرمانه ماندن اطلاعاتتان نباید نگران باشید زیرا همه مراکز مشاوره، قبل از شروع به کار باید مجوز تهیه کنند و یکی از شرایط دریافت مجوز، تعهد به حفاطت از اطلاعات شخصی افراد است. جلسات مشاوره آنلاین می‌تواند به صورت فردی یا دو نفری برگزار شود و طی جلسات آنلاین مانند جلسات حضوری مشکلات بررسی و راه‌حل‌ها ارائه می‌شوند.

تراپی
ما همراه شما هستیم

برای مشاهده و شرکت در دوره‌های مشاوره و روانشناسی آنلاین، می‌توانید به اینستاگرام یاشام مراجعه کنید
مقالات دیگر ما را می‌توانید از صفحه‌ی مقالات یاشام مطالعه بفرمایید